Strategi og strategiplanlegging av digital kommunikasjon
"Velg riktig strategi og legg handlingsplaner deretter"
"Det er ikke spørsmål om hvordan, men når" du må forholde deg til en digital verden der endringer skjer i et rasende tempo. De fleste eksperter mener det kommer til å skje mer de neste 3 - 5 år enn det har skjedd siden starten av den digitale revolusjon.
Hvordan forholder din virksomhet eller organisasjon seg til dette?
Bli med på kurs med en av Norges fremste eksperter på digital kommunikasjon og digital markedsføring. Dette kurset er del 1 av tre delkurs som til sammen gir en solid gjennomgang av Digital Kommunikasjon og Digital Markedsføring. Vi anbefaler at du tar alle delkursene, men det er mulig å velge ett enkelt delkurs.
I denne modulen vil strategiske elementer bli fokusert på og den enkelte kursdeltaker kan ta for seg elementer fra sin egen bedrift/organisasjon. De beslutninger og valg som blir tatt her, vil påvirke de oppgaver som skal gås gjennom i del to; nemlig hvordan man kommuniserer og hvilke kanaler man bør bruke og hvilke innhold man bør ha når man kommuniserer digitalt via nyhetsbrev, blogg, Facebook, Twitter, Instagram, Google+, etc.
"Det er ikke spørsmål om hvordan, men når" du må forholde deg til en digital verden der endringer skjer i et rasende tempo. De fleste eksperter mener det kommer til å skje mer de neste 3 - 5 år enn det har skjedd siden starten av den digitale revolusjon.
Hvordan forholder din virksomhet eller organisasjon seg til dette?
Bli med på kurs med en av Norges fremste eksperter på digital kommunikasjon og digital markedsføring. Dette kurset er del 1 av tre delkurs som til sammen gir en solid gjennomgang av Digital Kommunikasjon og Digital Markedsføring. Vi anbefaler at du tar alle delkursene, men det er mulig å velge ett enkelt delkurs.
I denne modulen vil strategiske elementer bli fokusert på og den enkelte kursdeltaker kan ta for seg elementer fra sin egen bedrift/organisasjon. De beslutninger og valg som blir tatt her, vil påvirke de oppgaver som skal gås gjennom i del to; nemlig hvordan man kommuniserer og hvilke kanaler man bør bruke og hvilke innhold man bør ha når man kommuniserer digitalt via nyhetsbrev, blogg, Facebook, Twitter, Instagram, Google+, etc.
Velg sted:
Dette lærer du
Strategi og strategiplanlegging med hovedvekt på digital kommunikasjons (modul 1)
- Weakness
- Opportunities
- Threats
- Definere produkt og marked
- Konkurrentanalyse
- SWOT-analyse
- Weakness
- Opportunities
- Threats
- Handlingsplaner
- Kortsiktige og langsiktige strategiske valg
Tilleggsinformasjon
Dette kurset er del 1 av tre delkurs som til sammen gir en solid gjennomgang av Digital Kommunikasjon og Digital Markedsføring. Vi anbefaler at du tar alle delkursene, men det er mulig å velge ett enkelt delkurs.
Program
Strategi og strategiplanlegging av digital kommunikasjonsstrategi
-
8:00
Registrering og oppstart
Velkommen
-
8:15
Digital kommunikasjon, være eller ikke være?
Et lite dypdykk i dagens situasjon og fremtidens muligheter
-
9:00
Konkurrentanalyse
Hva gjør konkurrentene målt mot din egen virksomhet?
-
9:45
SWOT-analyse
Hva er din organisasjon sin styrke, svakhet, muligheter og trusler?
- 10:00 Beinstrekk med kaffe/te
-
10:20
SWOT-analyse fortsetter
Hva er din organisasjon sin styrke, svakhet, muligheter og trusler?
-
11:30
Lunsj
Nyt Scandic Parken sin nydelige lunsj.
-
12:30
Kortsiktige og langsiktige strategiske valg
Basert på konkurrent- og SWOTanalyse, hvilke veivelg bør velges for din virksomhet?
- 14:00 Beinstrekk med kaffe/te
-
14:20
Handlingsplaner
Basert på konkurrent- og SWOTanalyse, ditt valg av kortsiktig og mer langsiktig strategi; hvilke konkrete handlingsplaner legger du for din virksomhet?
-
15:45
Oppsummering og avrunding
Nå skal du ha lagt grunnlaget for utføring av konkrete handlingsplaner som vil bli gjennomført i del 2: Hvordan kommunisere digitalt?
Foredragsholdere
Kurssted
Ofte stilte spørsmål
-
Er det noen påmeldingsfrist?
Du kan melde deg på kurset inntil dagen før kurset starter så lenge det er plasser igjen.
-
Hvordan betaler jeg?
Vi sender deg faktura for kursavgiften på E-post noen dager etter at du har meldt deg på kurs. Kursavgiften må forhåndsbetales og betalingsfrist er i utgangspunktet 14 dager eller før kurset starter. Du kan også velge å betale med kredittkort.
-
Er det medreknet mat i kursavgiften?
Hvis kurset varer en dag (eller mer), blir det alltid servert lunsj til kursdeltakerne. Normalt er det også forfriskninger i pausene og kaffe eller te tilgjengelig gjennom kurset.
-
Får jeg kursbevis?
Ja. Du får kursbevis på alle kurs.
-
Hvordan overnatter jeg?
Du må bestille hotellrom selv. Vi har ofte avtaler med gode priser på hotellovernatting på stedene vi holder kurs. Ta kontakt med et av disse så får du nok et godt tilbud.